Over ons

Wij zijn een familie bedrijf dat laagdrempelig wil zijn, zowel voor de klanten als voor onze medewerkers. Wij hebben geen structuur met verschillende niveaus van kaderleden die zich achter elkaar verstoppen maar een directe aanpak. Als u een specifieke vraag hebt dan kan u hieronder direct de juiste persoon kiezen.

Wie is wie

Bedrijfsleider
Voor al uw vragen i.v.m. wetgeving, kwaliteit, offertes voor herstellingen, modernisatie en onderhoud, vraag naar Koen De Smet. E-mail: Liften.de.smet.koen@gmail.com
Administratie
Voor al uw vragen i.v.m. facturatie, betalingen, boekhouding, vraag naar Karien De Smet.
E-mail: Liften.de.smet.karien@gmail.com
Aankoop
Voor al uw vragen i.v.m. leveranciers, productie, kastenbouw, aankoop, … vraag naar Wim De Smet.
E-mail: Liften.de.smet.wim@gmail.com
Defecten
Defecten worden best telefonisch gemeld op 056 42 28 96. We hebben een wachtdienst die uw oproep 24u/24u – 7d/7d beantwoord. Dat is de enige manier om onmiddellijk geholpen te worden. Voor al uw vragen in verband met een defecte lift, kan u in eerste instantie terecht bij Sally Vercaigne. Niet dringende vragen kunnen ook per mail gesteld worden.

E-mail: Liften.de.smet.sally@gmail.com

Onderhoud
Voor al uw praktische vragen i.v.m. het onderhoud of de planning ervan, vraag naar Sally Vercaigne.
E-mail: Liften.de.smet.sally@gmail.com
Leveringen
Voor al uw vragen in verband met leveringen, laden en lossen, openingstijden, vraag naar Philip Decoene.
E-mail: Liften.de.smet.philip@gmail.com
Historiek van Liften De Smet

In september 1973 is Roland De Smet zelf liften gaan onderhouden en herstellen, wat later zijn daar ook het plaatsen van nieuwe liftinstallaties bijgekomen.

Wij zijn gegroeid in aantal te onderhouden installaties en in aantal personeelsleden. Ook de administratie werd ingewikkelder en met het vooruitzicht op de opvolging van de volgende generatie werd in 1994 de eenmanszaak omgevormd tot Liften De Smet BVBA. Ook de werkplaats en het magazijn zijn van de Tuinstraat overgebracht naar een nieuwe locatie in de Lage Posthoorn. Na dit ook te klein werd is er de Menenstraat bijgekomen. In 2002 zijn de burelen naar de Menenstraat verhuisd zodat alles terug bij elkaar was.

Sinds in juli 1999 de wet op de nieuwe liften van kracht werd, zijn we gestopt met het plaatsen van liften. Daar de Belgische wetgever veel te laat was met het omzetten van de Europese richtlijnen naar de Belgische wetgeving en omdat het aantal nieuwe installaties beperkt waren voor de grote investering die een iso 9001 certificaat vereiste, is het besluit genomen om voorlopig geen nieuwe liften meer te plaatsen in dit stelsel.

Nu spitsen we ons volledig toe op het onderhoud van het bestaand liftenpark om zo stelselmatig de oudere liftinstallaties aan te passen aan de nieuwe normen.

Op 29 september 2003 zijn we gecertificeerd volgens EN ISO9001 voor het onderhouden, herstellen, depanneren en aanpassen van bestaande liftinstallaties.

In 2012 hebben we de garages omgevormd tot een productieruimte. De receptie en planning hebben nu ook een eigen en modern lokaal.

Sinds eind 2012 hebben we een erkenning als aannemer van openbare werken. Gesubsidieerde instellingen kunnen nu ook rechtstreeks gebruik maken van onze diensten.

In 2013 heeft Liften De Smet zijn 40 jarig jubileum gevierd: in dat jaar werd een showroom ingericht met een echte kooi waardoor de mogelijke oplossingen van deurbeveiliging zicht- en vooral tastbaar zijn geworden. Zo kunnen onze klanten zich een beter beeld vormen van wat er met hun lift zal gebeuren.

2014 wordt het jaar van de nieuwe liften, we hebben een degelijke leverancier gevonden en samen met hem gaan we terug nieuwe liften installeren. De belangrijkste reden is het doorbreken van het monopolie van de grote constructeurs, die na de garantieperiode, door hun gesloten systeem de klanten dure onderhoudscontracten aansmeren.

We werken continu aan het verbeteren van onze diensten en hopen onze klanten nog vele jaren te kunnen helpen.

Uw lift, onze zorg.

Leave a Comment